Mistrovství drží šikovní vodáci

Středa byla v areálu Trojského kanálu již zcela v režii závěrečných příprav na ostrý čtvrteční start. Zatímco v pondělí a v úterý byla závodní trať zcela k dispozici závodníkům, kteří měli možnost si ji vyzkoušet a osahat, středa byla určena výhradně pro technické záležitosti. Ráno si jednotliví jezdci vyzvedli čísla a odevzdali své lodi k oficiálnímu měření. Poté se kanálu zmocnily technické čety začaly stavět tratě pro jednotlivá závodní kola, tzn. pro čtvrteční kvalifikace a následně pak i pro semifinálový a finálový závod. Rozestavení branek určila tříčlenná komise složená ze zástupců Francie, USA a Španělska, která na trati o délce 410 metrů, šířce v rozmezí 12 - 14 metrů a převýšením 3,6 metrů rozmístila celkem 23 branek.

Mimochodem v souvislosti se stavbou tratě a vůbec celým technickým zabezpečením šampionátu není nezajímavý fakt, že hlavní tíha odpovědnosti a práce leží přímo na samotných českých reprezentantech. Tak například singlkanoista Stanislav Ježek má spolu s deblkanoistou Jaroslavem Pollertem na starost technické zabezpečení počítačových sítí a internetu. Další z českých medailových nadějí deblkanoista Tomáš Máder zase pro změnu navěsil všechny závodní branky. "Dělal jsem na tom skoro měsíc. Tady je to vůbec takové udělej si sám," usmívá se polovina úspěšné dvojice Jiras - Máder. "Tuhle jsme si říkali, že nevíme, jak to bude, až přestanou být kanoisti a kajákáři tak šikovní," směje se.

V průběhu dne se pak na nově postavené trati odjely ukázkové jízdy,aby ve čtvrtek brzy ráno mohli trať úvodních kvalifikací vyjet první závodníci.